Неділя, 29.06.2025, 15:41
Вітаю Вас Гість | RSS

Навчалочка

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 4
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Правила поведінки у громадських місцях
20.03.2016, 06:48

 

«Урок-подорож. Правила поведінки у громадських місцях»

Тема уроку: «Урок-подорож. Правила поведінки у громадських місцях»

Мета уроку:

  • навчальна: вчити дітей дотримуватись правил поведінки в громадських місцях,  створити передумови для усвідомленого сприймання і засвоєння учнями соціальних та морально-правових , історичних норм;
  • систематизувати й розширювати знання учнів про правила поведінки в громадських місцях: громадському транспорті, кінотеатрі, театрі та  бібліотеці;
  • розвивальна: розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації, розвивати спостережливість;
  • виховна: виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки,   приязних і ввічливих стосунків між людьми , ціннісне ставлення до мистецтва; виховувати бажання наслідувати зразки культурної поведінки, дотримувати правил поведінки у громадському транспорті, кінотеатрі, театрі та бібліотеці.

Тип уроку: урок-подорож; урок повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання до уроку:

ілюстрації до теми уроку, мікрофон, відеоролик «Як не слід поводитись в кінотеатрі»,  підручник, зошит, наочний матеріал, технічні засоби навчання, презентація PowerPoint, картки, костюми для вистави.

Хід уроку:

 

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Задзвенів для всіх дзвінок –

Час почати нам урок.

II.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування.

 

 

— Діти, сьогодні на уроці ми будемо активно працювати, і на аркуші самооцінки, що у вас на парті, ви будете оцінювати свою роботу на уроці.

Усна відповідь:плюс («+») за кожну правильну відповідь.

Участь у проекті або виставі,  виставимо всім класом пізніше, а також за тест.

В кінці уроку підведемо підсумки.

— Про що говорили на минулому уроці?

— Де була створена перша школа?  (В Стародавній Греції).

 —  Який український князь багато зробив для освіченості свого народу? (Ярослав Мудрий).

— Що саме? (Створював книгозбірні та центри перекладу та переписування книг).

- Які бувають школи? (Буває загальноосвітня, музична, спортивна тощо)

2. Дидактична гра «Впізнай школу».

- У вас на парті є картка, попрацюйте в парах: пронумеруйте предмети-підказки з назвою школи.

Перевірте. Оцініть себе. (Перевірка на дошці).

 

 

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

— Ми багато говорили про школу. А школа – це громадське місце?

1.Вправа  «Мікрофон».

— А що таке громадські місця? (Відповіді учнів).

  

— Давайте запам’ятаємо, переглянемо слайд. (Читає правило сильний учень).

Це місця, якими користується громада, або люди.

2. «Мозковий штурм».

— Які ви знаєте громадські місця? (Театр, магазин, пошта, ринок, банк, музей, виставка).

На дошці разом з відповідями дітей з’являється запис:

 

— Підніміть руку, кому доводилось відвідувати всі ці громадські місця?

  • А чи говорили вам батьки, як потрібно там поводити себе?
  • Чи хочете ви більше про це знати?
  • То яка ж тема нашого уроку?

— Так от, сьогодні на уроці ви розширите свої знання про те, як правильно і культурно поводитись в громадських місцях.

Тема нашого уроку: «Правила поведінки в громадських місцях». (На дошці).

А працювати ми будемо за таким планом:  (малюнковий план на дошці).

 

IV. СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ  НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда.

— У громадських місцях є свої правила поведінки, кожна вихована людина повинна їх дотримуватись. Ці правила прийшли до нас із давніх часів і за традицією продовжують існувати і служити людям.

Ви взяли активну участь у міні-проекті «Правила поведінки в громадських місцях»:

1.     Поведінка в громадському транспорті.

2.     Поведінка в бібліотеці.

3.     Поведінка в театрі та в кінотеатрі.

—  Учні гарно працювали, ми оцінимо вас і зараз - презентація вашої роботи.

— Я запрошую першого учня. Вас прошу слухати уважно, так як ваші знання потім перевіримо.

Презентація   «Поведінка в громадському транспорті».

Загадки.

Маленькі будиночки по місту біжать.

Хлопчики й дівчатка

У будиночках сидять.

                                 (Трамвай)

Полотно, а не доріжка

Кінь біжить − стоніжка.

                                (Поїзд)

Будинок по вулиці йде

На роботу всіх везе

Не на курячих він ніжках.

Він в гумових чобітках.

                                (Автобус)

Це − загадки про громадський транспорт. А як називають людей, які користуються ним, їздять в ньому?                           (Пасажири).

— То яка група презентує роботу?  (Поведінка в громадському транспорті).

Цікавинка:

Слово «транспорт» увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний.

Правила поведінки в транспорті.

1. Заходь в транспорт не поспішаючи , не штовхайся, намагайся не наступати людям на ноги.

2. Поступайся місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова.

4. У салоні не розмовляй голосно, не висовуйся з вікна, не заважай пасажирам.

5. При вході в автобус хлопчик пропускає дівчинку, але виходить він першим і зупиняється справа, готовий допомогти їй зійти. Мамі, вчительці, старшій сестрі і іншим дорослим подає при цьому руку.

6. Стояти слід в проході з правого боку, щоб не заважати тим, хто виходить.

7. У транспорті не їж морозиво, тістечка, бажано не пити воду.

8.  Виходячи, пропускай старших, допомагай  літнім людям .

Питання:

  • Назвіть види громадського транспорту.
  • Як правильно заходити в транспорт?
  • Кому потрібно поступатись місцем?
  • Як правильно поводити себе в салоні?

Презентація  «Поведінка в бібліотеці».

Я запрошую другу групу.

Загадка:

Поле письменник-агроном

Засіяв буквами - зерном.

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай!

-         Де можна зібрати мудрий урожай?   (В бібліотеці).

Цікавинка:

 Бібліотека — колекція книг або приміщення, де зберігаються книги. Першою відомою бібліотекою у Київський державі була бібліотека Софійського собору в Києві, заснована князем Ярославом Мудрим у 1037. Найбільшою в Україні є Національна бібліотека України імені В.І. Вернадського,її відвідують 500 тис.читачів.У кожному районі міста є свої районні бібліотеки. У нас в школі теж є шкільна бібліотека .

Правила поведінки в бібліотеці.

   1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.

   2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про "будь ласка" та "дякую".

   3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.

   4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.

   5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".

6. Бережи книгу,  вона – твій друг!

Питання:

  • Що треба зробити, коли прийшов в бібліотеку?
  • Як звертатися до бібліотекаря?
  • Як читати книгу в читальному залі?

Презентація  «Поведінка в театрі та кінотеатрі».

Театр — це місце, де актори показують глядачам виставу. Вистава відбувається на сцені.

Сцена — це місце,

Де грають артисти;

Танцюють, співають,

Слова промовляють.

Для чого? Щоб трішки

Ми стали добріші.

Цікавинка

— А чи знаєте ви де був перший театр?

У китайців перші вистави виглядали, як наші, які виконувались на спеціальних майданчиках.

Японці робили спеціальні майданчики, накриті дахом і форма театру називалась «кабуки». В Древній Індії вистави давались на піднятих майданчиках з тканиною на задньому фоні. У древніх греків глядачі сиділи на схилі гори, дія п'єси відбувалася на трав'яному крузі, а поряд була збудована будівля для переодягання та розміщення декорації. А от Англійський театр був дуже схожий на той, що зараз є у нас. У театрі грають актори. Актор — виконавець ролей у театральних виставах.

Він такий же, як і ми,

Непомітний між людьми

А в театрі грає ролі:

Нині — вчителя у школі.

Завтра — буде інша роль.

То бідняк він, то — король.

                     (В. Паронова)

Кінотеатр — це місце, де глядачі дивляться кіно або мультики на великому білому екрані.

Правила поведінки у театрі та кінотеатрі.

1. До театру приходять за кілька хвилин до початку вистави.

2. У залі не можна займати чужі місця.

3. Відшукавши свій ряд, пройди на своє місце (при цьому повернися обличчям до тих, хто вже сидить).

4. Не розмовляй з сусідом.

5. Не їж під час вистави.

6. Під час перерви виходь у фойє. Не штовхайся, не галасуй.

7. Після відвідування буфету не забувай помити руки.

8. Закінчилася вистава: потрібно акторам подякувати оплесками.

 Гра «Шкідливі поради».

Учні показують сигнальні картки («Так» — червоний колір, «Ні» — зелений).

• Цукерки, які ти купив у буфеті театру, краще з'їсти в залі під час вистави.

• Якщо ненароком загубив номерок від пальта, шукати його під час вистави, під кріслами глядачів.

• Дивлячись кіно, необхідно розмовляти з сусідом, коментувати фільм.

• Прийшовши до театру і побачивши свого знайомого, гучно привітатися з ним так, щоб почули всі, хто там є.

• У театрі, не дочекавшись до кінця вистави, треба бігти до буфету і займати чергу.

• У залі кінотеатру необхідно займати будь-яке місце.

• Під час екскурсії не треба голосно розмовляти, не гратися, не їсти цукерок.

• Проходити на своє місце в театрі (кінотеатрі) спиною до тих, хто сидить.

 

— Дякую вам за ваші виступи, за вашу цікаву та корисну інформацію.

V. Фізкультхвилинка (відео)

Ми втомились,  давайте відпочинемо.

Із-за парт швиденько встали.

Спинки гарно розрівняли.

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали, руки в боки.

Всі красиво робимо кроки

Назад - вперед прогнулись добре.

Не будемо мати ми хвороб.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

- Ми багато вивчили правил, обговорили правила поведінки в різних громадських місцях, а тепер виберіть в групах загальні  правила  для всіх громадських місць.

1. Робота в парах.

На кожній парті є три аркуші. Виберіть з них одне правило, яке потрібно виконувати.

1 група:

  • штовхатися
  • поводитися чемно
  • смітити

2 група:

  • приходити вчасно
  • кричати
  • заважати іншим

3 група:

  • бути уважним
  • тупати ногами
  • розмовляти голосно

4 група:

  • вітатися
  • голосно сміятися
  • все чіпати руками

-         Ось бачите, правила ці зовсім не складні, але дуже потрібні. Оцініть свою роботу в групі.

2. Тестова перевірка. Самоперевірка і оцінювання.

- А тепер перевіримо , як кожен з вас засвоїв ці правила.

Кожна правильна відповідь - один бал.

1.Вихована дитина в громадському транспорті:

а)дотримується правил для пасажирів;

б)їсть морозиво чи тістечка;

в)голосно розмовляє;

г)відкриває вікна без згоди пасажирів та водія;

ґ)розмовляє з водієм.

 

2.Щоб висловити захоплення від вистави в театрі, потрібно :

а)голосно і довго аплодувати;

б)свистіти і кричати;

в)подарувати акторам квіти.

 

3. Якщо не встиг прочитати книгу з бібліотеки до зазначеного терміну,ти:

а) повернеш книгу, коли прочитаєш;

б)повернеш книгу не дочитаною;

в)підеш в бібліотеку і продовжиш термін повернення.

 

VII. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

 1. Вистава «Троє поросят»

 

Вправа „Закінчи речення”

Я запам’ятав ... . Я навчився…  .

— А зараз діти, ми з вами по подорожуємо до справжнього театру та подивимось виставу, яка відома вам всім ще з дитинства і називається вона «Троє поросят». Бажаю вам приємного перегляду і не забудьте про правила правильної поведінки в театрі. Будьте культурними, вихованими, уважними та вдячними артистам.

-         Оцініть свою роботу на уроці:відповіді + тести + участь у проекті.

-         Які діти, на вашу думку, працювали найактивніше?

VІІ. Домашнє завдання.

-         Кожен вибере собі конверт із завданням. (Конверти зі значками груп: «Громадський транспорт», «Бібліотека» , «Театр, кінотеатр»).

Завдання:

розіграти різні ситуації і придумати діалоги:

  • Ви зайшли в автобус і побачили свого друга.
  • Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь.
  • Ви з мамою зашли в автобус. Вільне місце було лише одне.
  • Тобі не видно експонату в музеї, тому що попереду стоять твої товариші.
  • Під час екскурсії по музею ти відстав від свого класу.
  • Ти побачив, що хтось кинув додолу зім’ятий папірець.
  • Товариш у музеї щось тобі шепоче, а ти не чуєш.
  • Ти запізнився на кінофільм. Як пройти на своє місце?

Дякую за урок!

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Вовка
Переглядів: 3490 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2025
uCoz